Ultimele stiri

Fashion

6 septembrie 2010

Adevarul despre carbohidrati.Carbohidrati buni si rai

Carbohidratii, alaturi de lipide si proteine, reprezinta sursa de energie a organismului. Ei sunt primii consumati de catre organism pentru energie, apoi grasimile si proteinele. Dar nu vreti sa ajungeti sa se consume proteinele, pentru ca ve-ti pierde masa msuculara.
Ait citit in multe articole sau multa lume v-a spus ca este bine sa mancati cat mai putine proteine si carbohidrati. Dar, defapt, trebuia sa mancati cat mai multe proteine pentru a va putea mentine masa musculara atunci cand vreti sa slabiti. Cand cineva va spune ca pierdeti masa musculara, nu insemna ca muschii vor disparea pur si simplu, ci ca veti pierde taria lor. Poate v-or ramane la fel de mari ca volum dar vor fii ca un jeleu.

Dietele fara carbohidrati functioneaza pentru ca in lipsa acestora, organismul arde grasimile. Dar cat de usor este sa gasiti mancaruri fara carbohidrati? Cele mai mari sanse sunt sa gasiti unul sau doua feluri de astfel de mancare, si sa incepeti sa aveti unele mici probleme de sanatate din cauza ca ati mancat numai aceste doua feluri de mancare. Insa exista si diete care includ o cantitate considerabila de carbohidrati si dau rezultate.
Exista doua feluri de carbohidrati - complecsi si simplii. Ce simplii sunt reprezentati de zaharuri, acestia fiind si cei mai periculosi pentru ca se depun sub froma de grasime. Cei complecsi sunt reprezentati de mai toate cerealele si de alimentele care contin fibre vegetale. Cel mai bun lucru este acela de a folosii carbohidratii complecsi intr-o dieta.

Ceea ce trebuie cu adevarat sa evitati este zaharul. Pentru cei care vor sa construiasca masa msuculara zaharul este un adevarat “killer”. Te deschidrateaza, fiind consumat imediat de catre organism si trasnformat in glicogen. Toate “bombele calorice” au cantitati foarte mari de zaharuri.

Incercati sa evitati cat de mult puteti sucurile, mai ales cele carbogazoase. Pe langa faptul ca au foarte mult zahar, aceste sucuri sunt cele mai nesanatoase bauturi posibile. C0ntin fosfati care “imbraca” grasimile, iar in timpul efortului intai sunt arsi acesti fosfati si dupa grasimile.
Pe langa toate acestea, alimentele cu continut de carbohidrati complecsi au si o cantitate semnificanta de proteine. Asa ca mancati paste si cereale, de preferinta cat mai integrale si feriti-va de dulciuri. De asemenea, consumati foarte putine grasimi si nu neglijati antrenamentele cardio.

Susan Burke,nutrtionist american recomanda o lista a celor mai sanatosi carbohidrati existenti, precum si o lista a celor mai putin sanatosi.

Carbohidrati buni
  • Cerealele integrale
  • Painea integrala
  • Fructele
  • Legumele
  • Orezul brun
  • Turtele si biscuitii de ovaz
  • Orzul
  • Fasolea
  • Lintea
  • Cartofii

Carbohidrati nu prea buni
  • Cerealele rafinate
  • Painea alba
  • Gogosile
  • Biscuitii
  • Prajiturile
  • Bauturile acidulate
  • Crispurile
  • Chipsurile
  • Pastele fainoase
  • Siropurile din dulceata
sursa steroizi.ro si desprecopii.com

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut acest articol? Lasa un comentariu.

 
© 2010-2016 Nursing Info: Ghidul asistentului medical. Stefanel Bulea - Published By Gooyaabi Templates