Ultimele stiri

Fashion

25 decembrie 2010

Cum putem imbunatati circulatia sanguina?

Circulatia sanguina deficitara este insotita de simptome precum maini si picioare reci, amorteala, cresterea in volum a gambelor si picioare obosite in urma suprasolicitarii (statul in picioare), vindecarea foarte lenta a ranilor.
Desi circulatia deficitara nu pare a fi o conditie medicala serioasa, netratata, poate crea probleme de sanatate importante.
O multitudine de studii demonstreaza ca circulatia deficitara poate avea implicatii in producerea unui infarct sau atac cerebral.

Exercitiile fizice

Mersul
Potrivit Clinicii Mayo, mersul este cel mai natural mod de a efectua exercitii; este o activitate cu impact redus care ajuta la cresterea ritmului cardiac si implicit, imbunatatirea circulatiei sanguine.

Exercitiile de stretching
Exercitiile care ajuta la detensionarea musculara - precum yoga, pilates - imbunatatesc simtitor circulatia, reducand totodata stresul si anxietatea.
Alte tipuri de exercitii de stretching sau mobilitate, precum rotirea umerilor, soldurilor sau gleznelor, cresc fluxul de sange din zonele respective.

Exercitiile acvatice
Specialistii recomanda exercitiile acvatice in special pacientilor care se confrunta cu dureri articulare.
Innotul, mersul sau alergatul prin apa si aerobicul acvatic ajuta la imbunatatirea functiilor cardiovasculare.

Ciclismul
Ciclismul antreneaza intens musculatura picioarelor si tonifica articulatiile intregului organism

Alimentatia corecta
Cand in urma unei diete necorespunzatoare in artere se formeaza placi (depozite de grasime), acestea conduc la incetinirea circulatiei si reducerea fluxului de sange catre inima, creandu-se astfel o stare favorabila infarctului miocardic.
In mod similar, reducerea fluxului de sange catre creier poate avea drept rezultat producerea unui accident vascular cerebral.

Ce masuri trebuiesc adoptate la nivelul dietei pentru a preveni orice obstructionare a fluxului de sange?
Un meniu alimentar zilnic trebuie sa fie compus in special din:
- Fructe si legume;
- Cereale integrale: ovaz, orez brun, quinoa, bulgur, mei, etc;
- Alimente sarace in grasimi;
- Peste si carne slaba;
- Grasimi sanatoase: nuci, ulei de masline, avocado;

Se recomanda evitarea grasimilor saturate regasite in carnea rosie, alimentele cu continut bogat de grasimi si dulciurile.

Alimente care ajuta la imbunatatirea circulatiei:
- semintele de dovleac - continut bogat de vitamina E;
- portocalele - vitamina C si bioflavonoide;
- alunele - niacina (vitamina B3);
- pepenele rosu - bogat in licopen (previne formarea de depozite de grasime);
- usturoiul - previne acumularea de grasimi si in unele cazuri contribuie la reducerea lor;
- avocado - bogat in grasimi sanatoase;
- somonul - acizi grasi omega 3;
- ginko biloba;
- ciocolata neagra - contine flavonoide;
- strugurii - flavonoide

sursa sfatulmedicului.ro

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut acest articol? Lasa un comentariu.

 
© 2010-2016 Nursing Info: Ghidul asistentului medical. Stefanel Bulea - Published By Gooyaabi Templates