• Înotul, sportul minune pentru imunitate

    Cursurile de înot sunt binevenite la orice vârstă, spun specialiştii. Câteva ore de înot pe săptămână fac corpul armonios, ajută la o bună circulaţie a sângelui şi întăresc sistemul imunitar.

    Cel mai bun raport între efortul depus şi beneficii


    Practicat cu regularitate, înotul creşte mobilitatea şi rezistenţa organismului la efort. "Muşchii şi articulaţiile lucrează fără să suporte greutatea corpului, fiindcă aceasta este preluată de apă. Ceea ce înseamnă că 2/3 din întreaga masă musculară se dezvoltă fără ca articulaţiile să sufere în vreun fel. În plus, ligamentele se întăresc şi-şi îmbunătăţesc flexibilitatea", explică Şerban Damian, nutriţionist sportiv.

    Muşchii dezvoltaţi şi ligamentele puternice înseamnă o postură corporală corectă şi frumoasă. De altfel, înotul este sportul care asigură cel mai bun raport între efortul depus şi beneficiile obţinute. Adică între oboseala resimţită de organism şi caloriile arse. Tocmai de aceea este apreciat ca un sport care contribuie semnificativ la dezvoltarea armonioasă a corpului.

    Practicat cu regularitate, înotul tonifică muşchii fesieri şi pectorali, coapsele şi gambele şi are un rol important în dezvoltarea armonioasă a abdomenului, mai explică specialiştii.
    Beneficiile practicării înotului sunt însă mult mai profunde pentru sănătate. Acest sport se recomandă celor care suferă de afecţiuni cardio-pulmonare (în special astm şi hipertensiune), probleme psihice (în special depresii) şi psihomotorii. Circulaţia sangvină este semnificativ îmbunătăţită, şi de aceea, în timp, scade riscul dezvoltării unor boli cardiovasculare.

    Capacitate mai bună de respiraţie
    În timpul înotului creşte şi capacitatea de respiraţie. Asta fiindcă elasticitatea cutiei toracice se îmbunătăţeşte şi permite plămânilor să capteze mai mult oxigen.
    Datorită presiunii exercitate de apă asupra corpului în timpul înotului, plămânii şi inima depun mai mult efort pentru a funcţiona normal.

    "Sporturile în general şi înotul cu precădere cresc imunitatea copiilor. Aeroterapia, desfăşurarea activităţilor în aer liber şi hidroterapia, contactul cu apa, contacul cu factorii naturali creşte rezistenţa la infecţii acute şi sporeşte capacitatea de a lupta cu boala", explică medicul pediatru Rodica Nanu, de la Clinica Medicover din Bucureşti.


    sursa evz.ro
  • 0 comentarii:

    Trimiteți un comentariu

    Ti-a placut acest articol? Lasa un comentariu.

    GET A FREE QUOTE NOW

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

    About

    Popular Posts

    Facebook

    Video

    News

    Post Top Ad

    Responsive Ads Here

    Post Bottom Ad

    Responsive Ads Here

    Author Details

    Templatesyard is a blogger resources site is a provider of high quality blogger template with premium looking layout and robust design. The main mission of templatesyard is to provide the best quality blogger templates which are professionally designed and perfectlly seo optimized to deliver best result for your blog.

    Sports Section

    Anatomie

    Comments

    recentcomments

    Breaking

    Featured Posts

    Recent Posts

    Recent in Sports

    Header Ads

    Fashion

    News

    Food

    Sports

    Technology

    Technology

    Featured

    Videos

    Tags

    Video (27)

    Tags

    Video (27)

    Sponsor

    AD BANNER

    Recent News

    Famous Posts

    Punctii

    Pages

    Connect With us

    Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

    Comments

    SEDIUL NOSTRU

    Bld. Nicolina, bl. 909, nr. 9, parter
    vis-a-vis de biserica catolica

    EMAIL

    contact-support@mail.com
    another@mail.com

    TELEPHONE

    +201 478 9800
    +501 478 9800

    MOBILE

    0177 7536213 44,
    017 775362 13