Ultimele stiri

Fashion

18 ianuarie 2011

Ce alimente oferta performante intelectuale?

Alimentatia e zi cu zi joaca un rol foarte important pentru optimizarea performantelor intelectuale (memorie, concentrare, reflexie) si pentru functionarea creierului la cote maxime.





Fructele de mare - recomandate pentru continutul de iod
Acestea sunt bogate in iod, ce este un mineral indispensabil fabricarii hormonilor tiroidieni care stimuleaza creierul

Painea - recomandata pentru continutul de glucide
Creierul are permanenta nevoie de glucidele lente.Acest organ consuma singur aproape jumatate din aportul zilnic de glucide
Totodata painea este o buna sursa de glucide complexe
Doza zilnica recomandata - 1-2 felii sau  1/3 bagheta la fiecare masa, de preferinta si paine integrala

Ciocolata - este un stimulent natural
Flovonoidele, ce se gasesc mai ales in ciocolata neagra stimuleaza fluxul sanguin spre creier pentru mai multe ore.De aceea ciocolata este bine sa fie consumata cu putin timp inainte de un examen important, fiindca stimuleaza neuronii.
Ciocolata este o sursa buna si de magneziu si antioxidanti.
Doza zilnica recomandata - 1-2 patratele de ciocolata neagra, la gustare

Spanac - sursa de vitamina B si fier
Frunzele de spanac contin importante cantitati de vitamina B, necesara transmiterii mesajelor intre creier si nervi
Doza zilnica recomandata - 200g, o data sau de doua ori pe saptamana, in alternanta cu alte legume cu frunze verzi

Kiwi  - este un puternic antioxidant
Este foarte bogat in vitamina C,chiar decat lamaia (un kiwi acopera aproape 100% nevoiile cotidiene) si de polifenoli.
Este si o sursa de antioxidanti
Doza zilnica recomandata - un frunct in fiecare dimineata.,cu alternanta intre alte fructe (mere,banane,portocale)

 Daca ti-a placut articolul trimite-l mai departe pe Facebook

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut acest articol? Lasa un comentariu.

 
© 2010-2016 Nursing Info: Ghidul asistentului medical. Stefanel Bulea - Published By Gooyaabi Templates