Ultimele stiri

Fashion

20 ianuarie 2011

Grasimile rele si grasimile bune

Practic, nu exista mancare care sa nu contina macar un strop de ulei sau de grasimie.Unele dintre ele fiind bune iar altele rele.Insa de cele mai multe ori, noi folosim fara sa ne dam seama grasimile daunatoare organismului





Care sunt grasimile rele?

Grasimile saturate 
Acestea sunt de regula de origine animala si, daca sunt consumate in exces, cresc nivelul colesterolui in sange si maresc riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare.
Acestea se gasesc in carnea grasa, produsele din carne, branzeturile grase, unt, produse lactate grase.
Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda ca aceste grasimi sa nu depaseasca 10% din aportul caloric zilnic.Orice produs care are o consistenta solida la temperatura camerei sau la temperaturi usor scazute (cum ar fi untul, grasimi de porc, margarina) are o cantitate mare de acizi grasi saturati si este daunator pentru sanatate 

Grasimile Trans
Aceste grasimi sunt obtinute industrial, prin hidrogenarea partiala a grasimilor vegetale si, au un efect negativ asupra nevelului colesterolului din sange.Un studiu recent a demostrat ca grasimile Trans sunt mai nocive pentru organism decat grasimile saturate.Grasimile Trans se gasesc si in stare naturala in alimente precum untul, carne si lapte.In cazul acestora ele sunt produse ca urmare a faptului ca in rumenul animalelor rumegatoare are loc un proces ce se aseamana cu hidrogenarea partiala si poarta denumira de biogidrogenare.
Trebuie sa stim ca aceste grasimi Trans se gasesc cel mai mult in produsele de patiserie, snackuri, produsele fast-food  mancaruri prajite.

Care sunt grasimile bune?

Grasimile nesaturate
Cunoscute sub numele de grasimi bune acestea contin o cantitate mare de acizi grasi nesaturati si de aceea isi mentin consistenta moale sau lichida chiar la temperaturi scazute, precum cea din frigider.
In functie de tipul de acizi grasi predominant din compozitia lor, pot fi

  • grasimi mononesaturate - contin o cantitate mare de acizi grasi mononesaturati.Un aliment reprezentativ este uleiul de masline
  • grasimi polinesaturate - au o cantitate mare de acizi grasi plinesaturati.Alimente reprezentative sunt uleiurile vegetale (de rapita, de in, de floarea-soarelui, de porumb) , nuci, peste gras, fistic
  • grasimi esentiale - acestea contin omega 3 si 6.Ajuta la reglarea tensiuni arteriale, in coagularea sangelui, in contractie musculara, buna functionare a organismului si la dezvoltarea generala a acestuia. Acizii grasi din grupul omega 4 sunt implicati in dezvoltarea sistemului nervos si intra impreuna cu proteinele in structura creierului.Alimente reprezentative sunt uleiuirile de floarea-soarelui, de porumb, seminte de floarea soarelui, alune, peste gras, nuci, ulei de rapita, si unele margarine.


Daca ti-a placut articolul trimite-l mai departe pe Facebook

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut acest articol? Lasa un comentariu.

 
© 2010-2016 Nursing Info: Ghidul asistentului medical. Stefanel Bulea - Published By Gooyaabi Templates