Ultimele stiri

Fashion

8 aprilie 2012

Astenia de primavara

De foarte multe ori am dat vina pe astenia de primavara atunci cand ne lipseste tonusul si avem o stare de oboseala generala dar de foarte putine ori ne-am gandit la metode pentru a-i face fata.
Astenia este cauzata de schimbarile de temperatura si de lumina in exces, pe care o aduce acest anotimp, si trebuie sa stiti ca in locul unei banale astenii se poate instala depresia, o afectiune mult mai grava.

Cum ne dam seama ca suntem afectati de astenia de primavara?
Manifestarile care preced astenia sunt urmatoarele:
- stare de extenuare si epuizare diferita, in fiecare zi
- slabiciune prelungita
- lipotomie (leșin de scurta durata fara întreruperea respirației și a funcționarii inimii)
- miscarile par sa necesite un efort suplimentar
- efortul intelectual este mult mai obositor decat in mod obisnuit
- ameteli usoare
- incertitudie in anumite miscari
- stare de tremur interior
- stare de nervozitate
- tristete inexplicabila
- iritabilitate
- lipsa poftei de mancare
- pierderea memoriei
- hipotensiune (scaderea tensiunii arteriale)
- vitalitate scazuta
- dureri de cap si stare generala de rau
- slabiciune generala, indiferent de efort
- oboseala
- lipsa de interes sexual

Metode de combatere a asteniei de primavara
1.Este cald, profitati de acest lucru si faceti cat mai multe exercitii fizice in aer liber precum joggingul, mersul pe jos, mersul pe bicicleta sau oricare alta activitate care pune sangele in miscare (remediu si pentru hipotensiune).

2.Trebuie sa acordati o atentie marita la dieta, deoarece din cauza iernii, in organism exista o lipsa de vitamine si minerale si de aceea este important un consum de alimente bogate in elemente nutritive - legume, fructe, radacinoaste.
Pe cat posibil se va limita consumul de alimente grase, prajite...
Totodata trebuie sa introduceti in alimentatie grasimile sanatoase si carbohidratii.

3.Respectati programul de somn, organismul are nevoie de odihna pentru a putea sa recupereze energia necesara pentru ziua urmatoare.In functie de varsta trebuie sa dormim un anumit numar de ore.
- sub 11 luni > 14-15 ore de somn
- 1-2 ani > 14-15 ore de somn
- 3-6 ani > 11-13 ore de somn
- 7-17 ani > 10-11 ore de somn
- 19-60 > 7-8 ore de somn
- peste 61 > 7-9 ore de somn

4. In fiecare dimineata beti ceai verde sau un suc natural de fructe.Reimprospatati-va cu ceai verde care va va ajuta sa incepeti ziua in forta.

5. Sa nu uitati sa fiti fericiti, luati in calcul in acest scop orice, de la lucrurile marunte, la locuri care trezesc amintiri fericite, sperante pe care doriti sa le finalizati.Fiti mereu in cautarea fericirii :)

Daca ti-a placut articolul, trimite-l mai departe pe Facebook




Trimiteți un comentariu

Ti-a placut acest articol? Lasa un comentariu.

 
© 2010-2016 Nursing Info: Ghidul asistentului medical. Stefanel Bulea - Published By Gooyaabi Templates